سفارش تبلیغ
صبا ویژن

gashtenavid

نظر

 

ساندویچ پانل

انواع عایق های درونی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها متریالی هستند که از دو لایه ورق فلزی تشکیل شده است که فوم یا عایق را در بر گرفته اند. از طرفی نوع و جنس ساندویچ پانل ها بنا بر کاربردشان با یکدیگر متفاوت می باشند. جنس عایق ها از متریالی مانند پشم سنگ، پشم شیشه، پلی استایرن و ... تشکیل شده است. این عایق ها در برابر حرارت و صدا ایمن می باشند. این پانل ها به دلیل قیمت مناسبی که دارند، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند. از دیگر ویژگی های این پانل این است که بر خلاف مصالح سنتی، برای استفاده  نیازی به ترکیب با مواد دیگر را ندارند.

ساندویچ پانل ها به دلیل تولید متنوع و هم چنین قیمت های مناسبی که دارند، از بهترین متریال هایی هستند که در ساخت سازه مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی ساخت با سرعت بالا و همچنین راحتی در نصب سبب شده است از گزینه های مهمی است که منجر به محبوبیت روز افزون این متریال شده است.

همانطور که می دانید ساندویچ پانل ها به دو دسته ی ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می باشند. این ساندویچ پانل ها از نظر ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال در ساندویچ پانل دیواری ساده، عایق ساندویچ پانل نیز ساده و بدون طرح می باشند. اما در پانل های نر و مادگی عایق ویژه همین نوع  کاربرد دارد.

همچنین پانل هایی که در ساخت اتاق تمیز به کار گرفته می شود نیز از عایق های ویژه ی همین نوع کاربرد دارد که این عایق ها در برابر حرارت، صدا و گرد و غبار ایمن می باشند.

در برخی ساندویچ پانل ها لایه داخلی به عنوان یک عایق مورد استفاده قرار می گیرد که به این گونه ساندویچ پانل کامپوزیت آلمینیوم شناخته می شود. البته که لایه بیرونی این ساندویچ پانل ها نمایی زیبا به سازه می دهد.

لایه های مختلف ساندویچ پانل 

  • جنس لایه بیرونی ساندویچ پانل

جنس لایه بیرونی ساندویچ پانل بنا بر کاربرد آن در ساختمان انتخاب می گردد. جنس لایه های بیرونی می تواند  از ورق،فویل، پلاستیک و یا حتی کاغذ انتخاب شود.  انتخاب این بخش از ساندویچ پانل با توجه به میزان مقاومت و استحکام بالای آن می باشد. انتخاب این قسمت از ساندویچ پانل به دلیل مجاورت با فضای بیرون پیوسته در معرض آسیب می باشد. یکی از متریال های کارقبردی عایق بیرونی ساندویچ پانل آلوزینک می باشد که یک آلیاژ فلزی می باشد که از ترکیب آلمینیوم، زینک و روی و سیلسکون می باشد. از آلوزینک به منظور پوشش ساندویچ پانل های سردخانه ای استفاده می شود. انتخاب آلومینیوم به جهت جلوگیری و خوردگی و همچنین اکسایش ساندویچ پانل استفاده می گردد. کاربرد آلیاژ روی افزایش مقاومت ساندویچ پانل در برابر سایش و ضربه های بیرونی می باشد. 

  • جنس لایه های درونی

بخشی از قسمت های ساندویچ پانل مانند عایق درونی آن نقش عایق حرارتی را ایفا می کند، که انتخاب نوع آن بنا بر احتیاج و یا کاربرد آن برای کاربر انتخاب می گردد.

بعضی از انواع عایق های میانی ساندویچ پانل به شرح زیر می باشد؛

  1.   فوم پلی یورتان
  2.   فوم پلی ایزو سیونات
  3.   پلی استایرن سخت شده
  4. انواع پشم شیشه، پشم سنگ و دیگر الیاف معدنی

از فوم پلی یورتان عموماً برای سرد خانه ها استفاده می شود. که پلی یورتان ترکیبی پلیمری می باشد که از ترکیب مواد شیمیایی پلی یول و ایزوسیونات به کمک کاتالیزور شیمیایی تولید می گردند.

پلی یورتان عایق حرارتی و م صدا می باشد چرا که دارای خلل های ریز و درشت است. از طرفی فوم پلی یورتان در برابر نفوذ رطوبت نیز مقاومت بالایی دارند که میزان جذب رطوبت در آن ها کمتر از یک درصد می باشد. از مزایای دیگر فوم پلی یورتان ، تحمل فشار بالا و ضد حریق بودن آن است.

شرکت کارن پانل یکی از شرکت های معتبر در سراسر کشور می باشد و به دلیل تجربه که در این زمینه دارد سبب شناخته شدن آن در سطح کشور می باشد. شرکت کارن پانل از مهندسین با مهارت بالای برخوردار می باشد. این شرکت فروش انواع ساندویچ پانل را در سراسر کشور و ارسال آن تا درب منزل را با کیفیت بالا به انجام می رساند. همچنین برای خرید انواع ساندویچ پانل با استفاده از  بهترین امکانات که خرید انلاین می باشد و  شرکت کارن پانل در سایت خود قرار داده است اقدامات لازم را با توجه به مقررات درج شده انجام دهید.  برای این که از خدمات این شرکت بهره مند شوید می توانید به با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان زبده در تماس باشید.